Reklāmas kampaņu sāk degustētāji

Aizkrauklē kādu laiku aktīvi darbojas ātrās ēdināšanas restorāns “KWB”. Uzņēmums iemantojis klientu atsaucību ar kvalitatīvu produkciju un moderno izpildījumu. Aktīvā darbība šobrīd notiek virtuvē — strādā, izpildot pasūtījumus, jo restorāna telpas vēl nav atvērtas. To plašums un iespējas atkarīgas no klientu vēlmēm un vajadzībām. Ir pēdējais brīdis, kad klienti ar saviem paradumiem var norādīt, kādu pakalpojumu vēlas saņemt.

Pirmais restorāna tīkla posms
SIA “4FLY” īpašniekam Edgaram Gūtmanim ideja par ātrās ēdināšanas uzņēmumu radās pirms vairākiem gadiem. Aizkrauklē šāda pakalpojuma nebija. Lai nobaudītu kebabu, nācās mērot ceļu uz Jēkabpili. Vienā no tādām reizēm Edgara pārliecība par uzņēmējdarbības sākšanu nostabilizējās. Sākotnējā iecere par mazu ieskrietuvi darba procesā auga, un attīstījās sapnis par vērienīgu ātrās ēdināšanas restorānu. Šobrīd telpu atvēršana Aizkrauklē “iepauzēta”, lai izvērtētu un pieņemtu finansiāli izdevīgāko un klientiem labvēlīgāko variantu. “Apkopojam klientu vajadzības un tendences, lai saprastu, kā turpmāk izvērst uzņēmuma darbību. Jāsaprot, kādas produktu grupas klientiem ir saistošas un kāda ir viņu pirktspēja, lai zinātu, cik plašas telpas Aizkraukles restorānam būtu visoptimālākās. Esmu iegādājies vairākus uzņemējdarbībai paredzētus īpašumus. Ir iespēja atvērt nelielu ēstuvi aptuveni 30 m2 platībā vai plašas — vairāk nekā 120 m2 — telpas ar zonu bērniem un papildu terasi. Virziens, kurā turpināsim attīstīties, atkarīgs no cilvēku vēlmēm un vajadzībām. Vēlamies rīkoties prātīgi, rūpīgi izvērtējam potenciālo apmeklētāju aktivitāti, lai neiebrauktu vienā vai otrā grāvī — plašas, bet finansiāli neizdevīgas telpas, vai mazas telpas, kurās veidojas rindas. Mēneša laikā izvērtēsim situāciju un pieņemsim lēmumu,” saka Edgars Gūtmanis.
“Daudziem nav saprotama sistēma, kā šobrīd strādājam un kāda ir pasūtīšanas kārtība. Pagaidām, kamēr cenšamies saprast, kādas telpas mūsu restorānam būs visoptimālākās, strādājam kā mājražotājs. Klients zvana mums, veic pasūtījumu uz sev vēlamo laiku, noteiktajā laikā ierodas un saņem savu pasūtījumu. Daudzi klienti ir atzinuši, ka sistēma ir ērta, nav pat jāizkāpj no mašīnas, visu pienes klāt. Ikdienas steigā tas ir ļoti svarīgi. Patstāvīgi veicam mūsu produktu uzlabojumus, piemēram, mūsu kebabs no sākotnējās receptes ir uzlabots līdz pilnībai, strādājām pie tā, lai nonāktu līdz perfektai garšai un savu mērķi sasniedzām, saņemam tikai klientu uzslavas. Vienmēr cenšamies katra klienta ieteikumus un vēlmes ņemt vērā, kādam gribas vairāk dārzeņus, citam vairāk gaļas, protams, ir arī tāda opcija. Jebkurā, uz pasūtījuma gatavotā produktā, ir iespējams izmainīt sastāvu, gan kebabā, burgerā vai suši” piebilst Linda.
Pirmie bauda draugi un paziņas
Lai izstrādātu vislabāko iespējamo piedāvājumu, pirmie ēdieni degustēšanai piedāvāti draugiem un paziņām. Kāds no degustētājiem sāka tradīciju, sociālajos tīklos ievietojot bildi ar saņemtajiem gardumiem un pateicību par gardo maltīti. Tolaik mīklainais nosaukums “KWB” kļuva par vienu no lielākajām intrigām. Cilvēki vēlējās zināt — kur kebabus un suši var iegādāties? “Par mums radās liela interese. Nevienam nelūdzām reklamēt vai izplatīt informāciju, taču šāda klientu rīcība un labās atsauksmes deva spēcīgu pozitīvisma lādiņu. Vēlējāmies radīt savu uzņēmuma tēlu, tādēļ ēdienu piegādājam papīra iesaiņojumā, uz kura ir pasūtītāja vārds un labas apetītes vēlējums,” stāsta īpašnieks. Restorāna vadītāja Linda Bērziņa uzskata, ka klientus piesaistošs ir fakts, ka uzņēmums pielāgojas katra interesenta vēlmēm. Tā kā viss tiek gatavots uz vietas, tad ēdienam iespējams pievienot vai izņemt kādu konkrētu sastāvdaļu. Klients var būt drošs, ka saņems svaigu un tikko gatavotu maltīti.
Uzņēmumā par prioritāti uzskata augstos kvalitātes standartus. Visu gatavo uz vietas, izmanto tikai svaigus un pamatā bioloģiskos produktus. “Paši cepam lavašu, burgeru maizi un gatavojam gaļu, veidojam savas mērču kombinācijas. Iegādājamies bioloģiski audzētu liellopu gaļu, no kuras gatavojam burgeru gaļu. Lepojamies, ka iespēju robežās viss ir ekoloģisks, pat tomāti ir no pašu siltumnīcas. Cilvēki to novērtē, par to liecina labās atsauksmes un komplimenti,” stāsta Edgars.
Lai sasniegtu plašāku klientu loku, testa versijā tiek palielināta piegādes teritorija, kas ietver ne tikai Aizkraukli, bet arī tuvāko apkaimi. Ņemot vērā šī brīža pieprasījumu, uzņēmējam nav izdevīgi algot darbinieku pasūtījumu piegādei, tādēļ to iespēju robežās veic esošie darbinieki. Aktīvākajās darbības dienās nodarbināti pieci cilvēki, trīs strādā izbraukuma pārdošanā, ar diviem ikdienā pietiek, lai realizētu vietējos pasūtījumus.
Vienīgie piedāvā trīs kilogramus smagu burgeru
Cilvēku ēšanas paradumi mainās, kompleksās pusdienas izkonkurējis laika trūkums, steiga un mūžīgā vēlme pēc kaut kā jauna. Ātrās ēdināšanas restorāna “KWB” kebabi, burgeri, suši un vokēdieni, maltīte, kas gatavota vokpannā, kļuvuši par iecienītiem pusdienu un vakariņu variantiem, kad nav laika vai vēlmes gatavot. Savukārt miniburgerus, trīs kilogramu burgerus un suši visbiežāk izvēlas nedēļas nogalēs, atzīmējot kādu pasākumu. Uzņēmums piedāvā iegādāties “KWB” dāvanu kartes “Gardumu grozs labam cilvēkam”.
Edgars lepojas, ka viņi ir vienīgie Latvijā, kas piedāvā nobaudīt trīs kilogramus smagu burgeru: “Savulaik nācies baudīt nedaudz vairāk kā divus kilogramus smagu burgeru. Taču tajā bija saliktas atsevišķas kotletes. “KWB” burgers ir vienā gabalā, kas to padara īpašu.” Iespaidīgo burgeru kā izaicinājumu un svētku centrālo notikumu izvēlējušies vairāki klienti. Tā bija arī viena no balvām šī gada Aizkraukles atklātajā futbola čempionātā. Uzvarētājkomanda desmit vīru sastāvā tik tikko spēja apēst vērienīgo balvu. Uzņēmēji priecājas, ka cilvēki izrādījuši interesi un ar nepacietību gaida, kad tiks atvērts restorāns pastāvīgajās telpās. “Cilvēki vēlas vietu, kur var aiziet, pasūtīt ēdienu, pasēdēt un labi pavadīt laiku. Tomēr pliks “gribam” negarantē, ka šie cilvēki mūs apmeklēs. Ja viņi jau šobrīd mūs neizvēlas, kur ir garantija, ka pēc atvēršanas kas mainīsies? Labākais rādītājs, pēc kura vadīties, ir esošie klienti un viņu paradumi,” teic Linda Bērziņa.
Nerēķinājās ar zudumiem
Aizkraukles pilsētas svētkos “KWB” stendā veidojās cilvēku rinda. Gaidīt burgeru nācās pat pusstundu. Plānojot atvērt restorānu, šis ir viens no faktoriem, no kura īpašnieks vēlas izvairīties. Telpām jābūt rentablām, lai nav liekas izmaksas, bet tajā pašā laikā lai klientiem nesagādātu neērtības. “Jāpieņem pareizs lēmums, lai darbība notiktu ilgter­-
miņā. Vēlamies investēt uzņēmuma attīstībā un atvērt ātrās ēdināšanas restorānus arī citās pilsētās. Aizkraukle ir sākums, plānojam attīstīt ātrās ēdināšanas restorānu tīklu. Nākamgad ar lielāku jaudu iesaistīsimies izbraukuma tirdzniecībā. Iegādāsimies furgonu vai treileru izbraukumiem. Jau tagad patī­-
kami pārsteidz tālāk dzīvojošo cilvēku interese un vēlme nogaršot mūsu ēdienus. Ir bijuši kuriozi, ka mums zvana un veic pasūtījumu no Latvijas otras malas. Milzīgā interese sākumā mums gāzās pāri kā vilnis. Tagad izveidojies pastāvīgo klientu loks. Lai bizness attīstītos veiksmīgi, telpu atklāšanu nesasteidzam. Rīkojamies apdomīgi, soli pa solim. Šobrīd visvairāk līdzekļu esam ieguldījuši profesionālā inventārā, gandrīz 50 000 eiro. Sākums bijis veiksmīgs. Restorāna vadītāja Linda ēdināšanas un pārtikas nozarē darbojas gandrīz desmit gadu. Viņas pieredze un zināšanas iedrošināja rīkoties straujāk. Protams, ir faktori, ar kuriem, sākot darbību, nerēķinājāmies. Piemēram, ar gaļas zudumu. Gatavojot kebaba gaļu, no sākotnējiem 20 kg, izcepot paliek vien 12 kg gaļas. Tāpat arī dienas pārpalikumi. Esam uzstādījuši kvalitātes latiņu — katru dienu svaigi produkti, kas nozīmē, ka neizmantotā pārtika katru dienu nonāk atkritumu tvertnē. Restorāna atvēršanu kavē arī birokrātija. Vēlamies radīt ērtas telpas, lai labierīcības būtu pielāgotas jauno māmiņu un cilvēku ar kustību traucējumiem vajadzībām. Šo ieceru realizācija radīja sarežģījumus, bet mēs strādājam,” stāsta īpašnieks.
Ik pa laikam ēdienkartē ievieš jaunumus. Uzņēmuma pārstāvji vēro, kāda ir atsaucība, lai saprastu, ko vērts atstāt piedāvājumā, no kā izdevīgāk atsacīties. Jaunumu izstrādē kolektīvs strādā kopā. “Viens ierosina ideju, kopā to īstenojam. Pirms ieviest jaunumu ēdienkartē, dodam to nogaršot vairāk nekā desmit cilvēkiem, arī tiem, kas šādu pārtiku ikdienā nelieto un ir skeptiski no­skaņoti. Tieši šādu cilvēku viedoklis palīdz pilnveidot produktu. Cilvēki ir akcionāri, cena ir nozīmīga, tādēļ Facebook.com lapā regulāri rīkojam konkursus un akcijas. Plā­nojam ieviest arī vienkāršākas ēdienu versijas, kas būtu lētākas,” saka Edgars. ◆

Novadu ziņas

Uz staburags.lv pilno versiju