Ikdienas ieradumi, kas neatgriezeniski bojā zobus

Zobi ir svarīga dzīves sastāvdaļa. Ar zobu palīdzību cilvēks ēd, tāpēc veseli un skaisti zobi ir būtiski. Tā kā zobi paši par sevi neatjaunojas un nekļūst veseli, tad ir svarīgi tos saglabāt neskartus pēc iespējas ilgāk.


Mūsdienās, par laimi, tehnoloģijas un zinātne ir tik tālu attīstījušās, ka ir risinājums arī tiem cilvēkiem, kuriem diemžēl nācies zaudēt kādu zobu. Zobu implanti ir vismodernākais risinājums, kā savu zaudēto zobu atgūt – un tas būs gluži kā jauns.


Ir daži ikdienas ieradumi, kas zobiem var kaitēt, tāpēc būtu vēlams no šiem ieradumiem atbrīvoties un pievērst tiem pastiprinātu uzmanību.


Smēķēšana


Visiem zināms, ka smēķēšana ir viens no kaitīgajiem ieradumiem, kas var negatīvi ietekmēt cilvēka veselību. Smēķēšana ietekmē arī zobu stāvokli. Smēķētāju zobi bieži vien var zaudēt balto krāsu, kā arī gan zobu, gan smaganu veselība tiek pamatīgi iedragāta. Tas gan nenozīmē, ka visiem smēķētājiem būs dzelteni zobi, kas kādā brīdī sāks krist ārā, tomēr smēķēšana nekādi nepalīdz uzlabot zobu veselību. Smēķēšana pilnīgi noteikti pasliktina zobu stāvokli.


Nepareiza zobu tīrīšana


Zobus visi iemācās tīrīt bērnībā, un tā ir pašsaprotama lieta, tomēr zobu tīrīšanas tehnikas var atšķirties. Ieteicams tīrīt zobus divas reizes dienā, un katrai tīrīšanas reizei vajadzētu ilgt vismaz divas minūtes. Laika trūkuma dēļ daudzi mēdz izlaist kādu tīrīšanas reizi, kā arī netīra zobus pietiekami ilgi. Tādējādi uz zobiem var palikt ēdiena atliekas, kas attiecīgi bojā zobus. Arī zobu diegu cilvēki neizmanto tik bieži cik vajadzētu – tas ir vienīgais veids, kā iztīrīt vietu starp zobiem. Tur palikušās ēdiena atliekas bojās zobus, pat ja būsi kārtīgi iztīrījis zobus ar zobu birsti.


Nepareiza higiēnas līdzekļu izvēle


Cilvēki bieži vien izvēlas pirmo zobu birsti un zobu pastu, kas pagadās pa rokai. Tomēr vajadzētu pievērst uzmanību zobu birstes sariņiem, jo tie var būt cieti, vidēji mīksti un mīksti. Arī zobu pastas ir dažādas. Bieži vien tās zobu pastas, kurām ir balinošs efekts, var padarīt zobus trauslus. Ja īsti nezini, kādu zobu birsti un zobu pastu izvēlēties, tad pajautā savam zobārstam vai higiēnistam, lai netraumētu zobus tos tīrot.


Saldumi un našķi


Visi noteikti zina, ka saldumi nav nekas labs zobiem, taču joprojām tos ēd. Protams, nevajag obligāti atteikties pavisam, taču būtu labi pievērst tam uzmanību. Taču saldumi nav vienīgais, kas var kaitēt zobiem – arī skābi produkti nav labi, jo tie var bojāt zobu emalju. Ja ēd daudz skābu produktu, tad vēlams pēc tam vai nu izskalot muti vai vienkārši iedzert ūdeni. Arī košļājamā gumija bez cukura var būt risinājums.


Ēšana starp ēdienreizēm


Katram ir savi ēšanas paradumi, tomēr ļoti daudzi cilvēki mēdz kaut ko apēst starp ēdienreizēm. Tas var būt gan kaut kas salds un neveselīgs, gan arī kaut kas veselīgs. Taču nav nozīmes tam, ko tu apēd, jo problēma ir tajā, ka tu kaut ko apēd. Siekalas dabīgi aizsargā zobus no to bojāšanās, taču kaut ko apēdot tu dabīgo zobu tīrīšanas procesu apturi – un tam jāsākas no jauna. Un tā tas notiek katru reizi, kad kaut ko apēd vai iedzer kaut ko, kas nav ūdens. Tāpēc siekalas dabīgi nespēj pietiekami ātri atjaunoties, lai pasargātu tavus zobus, un tie kļūst vājāki un var vieglāk rasties problēmas. Tāpēc centies ieturēt ilgākus intervālus starp ēšanas un našķošanās reizēm.

Reklāmraksti

Uz staburags.lv pilno versiju