Kā rakstīt, lai mājaslapa nestu peļņu?

Bieži vien interneta resursos pavīd virsraksti par to, kā daži veiksminieki ir spējuši nopelnīt lielu naudu ar savu rakstītprasmi. Vai tā ir taisnība? Jā un nē. Pirmkārt, to noteikti nevar saukt par veiksmi, bet gan milzīgiem laika resursu ieguldījumiem. Otrkārt - jā, ar rakstītprasmi var nopelnīt, taču to nepieciešams apvienot ar zināšanām par SEO optimizāciju un spēju radīt vizuāli estētisku rezultātu. Ar ko sākt? Uzzini zemāk.


Man ir mājaslapa, taču nav apmeklējuma


Nereti jaunie uzņēmumi izveido it kā vizuāli pievilcīgas mājaslapas un pat reklamē savu biznesu sociālajos tīklos vai citur, taču apmeklējuma kā nav, tā nav. Tikai mieru! Vispirms būtu jāpārskata SEO un sociālo tīklu stratēģijas:


  • Vai lapas saturs regulāri tiek papildināts?

  • Vai tiek izmantoti pareizie atslēgas vārdi?

  • Vai potenciālie klienti lapā var atrast atbildes uz sev interesējošiem jautājumiem?

  • Vai sociālo tīklu ieraksti un reklāmas ir pietiekami saistošas kā vizuāli, tā tekstuāli?

  • Vai sociālo tīklu reklāmas tiek pareizi optimizētas ar mērķi piesaistīt jaunus lapas apmeklētājus?


Šie ir tikai daži pamata jautājumi, kuri būtu jāatrisina pirmkārt. To izdarot, varat būt mierīgs - puse darba ir jau paveikta. Taču vieglāk pateikt, nekā izdarīt, vai ne?


Kas ir SEO un kāpēc tas vajadzīgs?


SEO jeb search engine optimization ir digitālā mārketinga pakalpojumi, kas nodrošina mājaslapu optimizāciju. Vienkāršiem vārdiem izsakoties, SEO optimizācija nodrošina to, ka konkrētā mājaslapa meklētājprogrammās (Google, Yahoo, Bing) atrodas augstākā pozīcijā. Attiecīgi, jo augstāka pozīcija, jo vairāk klikšķu uz mājaslapu. Un kas ir klikšķis? Tas ir potenciālais klients.


Kā paša spēkiem izveidot SEO stratēģiju? Būsim reāli - bez attiecīgās pieredzes to būs grūti izdarīt, taču kaut ko no visa procesa, iespējams, varēsiet pats paveikt. Piemēram, rakstīt blogu. Jo kurš gan cits, ja ne jūs labāk pārzina savu biznesu? Taču te ir āķis - rakstīt ne vien interesanti un asprātīgi, bet darīt to regulāri un izmantojot pareizos atslēgas vārdus, kas saistīti ar jūsu nozari.


Regulāri nozīmē vismaz viens raksts nedēļā, jo tādā veidā meklētājprogrammas jūsu lapu sāks uztvert “nopietnāk” un palīdzēs lapu bīdīt uz augstākām pozīcijām. Jā, tas ir laikietilpīgi, taču rezultāti noteikti neizpaliks. Ja tomēr rakstīšana nav jūsu stiprā puse, vienmēr var noalgot profesionālu kopīraiteri.


Sociālie tīkli un dizains


Šīs ir jomas, kas nepelnīti mēdz tikt atstātas novārtā, taču atceramies, ka vizuālais noformējums un krāsu salikums ir pirmais, ko cilvēka acis uztver. Tālāk jau seko teksts un tad attiecīgi cilvēks rīkojas - vai nu “skrollē” tālāk, vai spiež uz reklāmas. Un kur gan vēl labāk reklamēties, ja ne sociālajos tīklos, kur mūsdienu cilvēks pavada vairākas stundas dienā!

Kas ir jādara saistībā ar sociālo tīklu tēmu, lai palielinātu mājaslapas apmeklējuma plūsmu?


  • Veikt regulārus ierakstus biznesa FB vai IG lapā - katru nedēļu vismaz divus.

  • Parūpēties par to, lai ieraksti vizuāli izskatās pievilcīgi un ir vienotā stilā.

  • Veikt pareizu reklāmu optimizāciju - izvēlēties konkrētu auditoriju un mērķi.

  • Nepārspīlēt ar teksta garumu un izmantot “call to action” jeb aicinājumu uz darbību.


Arī šajā jomā ir ne mazums darbu, kas prasa lielus laika resursus un pamatīgu iedziļināšanos. Taču apvienojot pareizu SEO un sociālo tīklu mārketinga pieeju, jūs jau pēc pāris mēnešiem jutīsiet reālus uzlabojumus mājaslapas apmeklētāju pieplūdumā.


Reklāmraksti

Uz staburags.lv pilno versiju