Noskrien distanci Rīga—Daugavpils!

1. un 2.  augustā ultramaratonists Laimonis Skadiņš veiks skrējienu no Rīgas uz Daugavpili, kas būs aptuveni 250 kilometru garš. Ideja dzimusi pirms trijiem gadiem kā “Skrien Latvija” posma reklāmas skrējiens ar vairākiem dalībniekiem un finišu Daugavpils pusmaratona norises laikā.

Šogad Laimonis startēs viens un sāks skrējienu 1. augustā pulksten 8 Rīgā,  pie Rolanda statujas. Finišs plānots 2. augustā Daugavpilī, Vienības laukumā.
Trase paredzēta gar abiem Daugavas krastiem. Sākumā skrējiens vedīs pāri Akmens tiltam, tad līdz Ķegumam. Turpinājums pa Rīgas—Daugavpils šoseju līdz Skrīveriem. Ar kuģīti “Balta kaza” skrējējs pārcelsies pāri Daugavai uz Jaunjelgavu, un skrējiens turpināsies līdz Jēkabpilij, kur būs miega un atpūtas pauze. 2. augustā starts jau pulksten 8. Pa ceļam plānots apmeklēt Raiņa dzimtās mājas Tadenavā. Turpinājums līdz Ilūkstei, atkal viens tilts pāri Daugavai un finišs Daugavpilī, Vienības laukumā, 2. augustā ap pulksten 20.
Laimonim šāds skrējiens nav nekas neparasts, jo viņš līdz šim finišējis četros spartatlonos (246 km skrējiens, kas savieno Atēnas un Spartu), aizskrējis no Rīgas līdz Tallinai un piedalījies daudzos citos ultramaratonos.
Kā to iespējams paveikt?
Laimoņaprāt, secība ir vienkārša:
Tu esi tas, ko tu domā.
Tu esi tas, ko tu ēd.
Tu esi tas, kā tu trenējies.

Tu esi tas, ko tu domā

Laimonis uzskata, ka ir divu veidu sportisti — tie, kam ir čempiona domāšana, un tie, kam tādas nav. Viņš pats pieder pie pirmajiem un spēj ātri atpazīt savējos starp sportistiem.
Ultramaratonistam ļoti svarīga ir meditācija pirms sacensībām — jāspēj nomierināties un vizualizēt, kā viss notiks un kā viņš tiks līdz finišam. Pēc treniņa viņa mīļākais vingrinājums ir gulēt 5 minūtes uz zemes, uz muguras ar acīm ciet, vizualizējot sacensību gaitu. Laimonis ir pārliecināts, ka ultramaratonos, triatlonos un citās sacensībās vismaz pusi no panākumiem un spēju sasniegt finišu veido psiholoģiskā sagatavotība.
Par garajām distancēm Laimonis saka: “Ja cilvēks domā, ka Rīga—Daugavpils vai Rīga—Valmiera ir ļoti garš un grūts gabals, tad to nevajag skriet. Ja tas tiek uztverts kā lielisks piedzīvojums, tad tā ir pareizā attieksme un tad ir iespējams finišēt un gūt baudu.”

Tu esi tas, ko tu ēd

Laimonim nav īpašas sportista diētas — viņš vienkārši visu laiku ēd pareizi, izvairoties no nesportiskajiem produktiem, kā baltmaize, kartupeļi u. c. Tikai divas—trīs dienas pirms sacensībām tiek nedaudz vairāk padomāts par ēšanu, iekļaujot ēdienreizēs vairāk ogļhidrātu. Laimonis piebilst, ka ļoti svarīgi ir trenēt gremošanas sistēmu, lai sacensību laikā organisms darbotos nevainojami. Alus pēc sacensībām ir ne tikai patīkami, bet arī vērtīgs ķermenim.
Reiz pēc skrējiena no Rīgas uz Salacgrīvu Laimonis kopā ar skrējiena biedru Matīsu brokastīs izēda tukšu visu hoteļa restorānu.

Tu esi tas, kā tu trenējies

Svarīgi ir atcerēties, ka skrējēja treniņi ir jāveic ne tikai skrienot, bet arī sporta zālē. Laimonis uz sporta zāli dodas divas—trīs reizes nedēļā. Viņš ir studējis Sporta pedagoģijas akadēmijā par treneri un izveidojis īpašu programmu. Protams, bez skriešanas neiztikt. Laimonis vienreiz nedēļā ar četrus kilogramus smagu somu skrien uz darbu (13 km), nedēļas laikā viņš noskrien vidēji 120 — 500 km. Ja sportists vēlas pieveikt distanci Rīga—Daugavpils,  ir jāskrien vismaz 300 km nedēļā gada garumā. “Par to, kāpēc to daru, varu atbildēt tāpat, kā reiz atbildēju Velomenam (Krišjānim Ratinikam) uz viņa jautājumu, kāpēc es skrienu. Un kāpēc tu elpo?!” teic ultramaratonists.
Ultramaratonu var noskriet tad, ja cilvēkam ir ilgtermiņa domāšana, disciplīna un pietiekami daudz kilometru aiz muguras. Laimonim tas viss ir, tāpēc turēsim īkšķus par viņa skrējienu no Rīgas līdz Daugavpilij.
Aicinām pieteikties atbalstītājus trasē, kā arī sportistus, kas vēlas viņam pievienoties kādā no skrējiena posmiem.

Sports

Uz staburags.lv pilno versiju